Rad s motornom pilom i održavanje

U današnje vrijeme motorne pile nisu rezervirane samo za profesionalce i zato što se s time slažemo donosimo Vam upute za rad s motornom pilom. Većina ovih informacija dostupna je  u korisničkim uputama uz motorne pile.Želimo Vam  da rad s motornom pilom  bude siguran  i koristan.

 

Iskoristite iskustva profesionalaca.

Slušajući pozorno profesionalne korisnike lančanih pila želimo im odgovoriti na njihove  zahtjeve u pogledu učinkovitosti, sigurnosti i ergonomije.

          Naravno, izgled pile i položaj njenih upravljačkih elemenata razlikuje se ovisno o modelu motorne pile. Naš je cilj dati dobar savjet za najbolji način uporabe lančane pile. Možda se čini puno za naučiti, ali uz malo vježbe ubrzo ćete postati vješti s pilom. Osim proučavanja ovog priručnika, preporučujemo Vam da pažljivo pročitate upute za pilu prije nego je  počnete koristiti.
Preteču današnje motorne pile patentirao je Samuel Bens u San Francisku davne 1905 a današnji izgled lanca tzv. "chipper" možemo zahvaliti Joe Coxu  1946. Membranski rasplinjač da bi pila mogla raditi u svim položajima možemo zahvaliti tvrtci  McCulloch .

Sigurnost prije svega.

Lančana motorna pila je  učinkovit  alat. Pa ipak, može biti opasna ako se nepravilno  upotrebljava. Stoga, sigurnost uvijek mora biti na prvom  mjestu. Vaša odjeća  ima vrlo važnu ulogu u tome. Čak i ako samo pilite drvo za ogrjev iza vaše kuće, morate upotrebljavati osobnu zaštitnu opremu koja je potrebna u Vašoj zemlji. Naravno, zaštitna oprema ne može spriječiti nesretan slučaj, ali će pomoći da povreda , ako do nje dođe, bude manja. Upravo pred sobom imam jedno uputstvo za rad motornom pilom gdje ni manje ni više čak 3/4 govori o sigurnosti i održavanju. Kao glavnu prednost korištenja motorne pile možemo izdvojiti brzinu rada, a održavanje i sigurnost kao  nedostatke. Osnovni dijelovi motorne ( lančane ) pile : 1.poklopac cilindra, 2. pumpica za gorivo, 3.gumb za gas, 4.stražnja ručka, 5.oznake obavijesti i upozorenja, 6.kombinirani prekidač za pokretanje i zaustavljanje, 7.kontrolni prozor razine goriva, 8.spremnik goriva, 9.ručica za paljenje, 10. naprava za paljenje, 11.spremište za ulje za lanac, 12.kotač na vrhu mača, 13.mač pila, 14.lanac pile, 15.prigušivač, 16.kočnica za lanac i prednji štitnik za ruke, 17.prednja ručka, 18.ventil za dekompresiju, 19.prekidač grijača ručki, 20.štit desne ruke, 21.regulator gasa, 22.pločica sa serijskim brojem, 23.vijak za podešavanje uljne pumpe, 24.poklopac spojke, 25.hvatač lanca .

 Rad s motornom pilom.      
 

Pokretanje pile je lako ako slijedite upute. Prije pokretanja provjerite da li je motorna pila ispravna i spremna za rad. a ponajprije na ispravno postavljenu vodilicu i dobro zategnut lanac. Isto tako ima li ulja za podmazivanje lanca u spremniku. Molimo da pratite upute za rukovanje koje ste dobili uz motornu pilu. Motornu pilu je zabranjeno paliti "iz ruke" jer može doći do zanošenja vodilice prema nogama korisnika, jedino pravilno je staviti na pod, prihvatiti lijevom rukom te pritiskajući desnom nogom ispod rukohvata i paliti desnom rukom. 

Prije samog pokretanja, ako je motor hladan treba uključiti čok stavljanjem poluge u poziciju (CHOKE). Ako Vaša motorna pila ima dekompresijski ventil ugrađen na cilindru potrebno ga je prije pokretanja pritisnuti kako bi se spriječilo nastajanje povratnog trzaja kod povlačenja užeta i za lakše paljenje. Kada se motor pokrene, kombiniranu polugu je potrebno odmah pomaknuti prema gore u položaj START. Pritiskom na polugu gasa kombinirana poluga se automatski pomiče za jedan stupanj prema gore u položaj za normalan rad. Za prekid rada (gašenje motora) kombiniranu polugu je potrebno pomaknuti skroz prema gore u položaj STOP. U slučaju pokretanja motorne pile kada je motor ugrijan, nije potrebno uključivati čok, već samo kombiniranu polugu staviti u položaj START.

Povratni udar je jedna od najopasnijih situacija koja može nastati prilikom rada s pilom, nastaje kada lanac pile u zoni gornje četvrtine vrha vodilice nehotice zahvati drvo ili neki drugi nepomični predmet. Povratni udar se može izbjeći staloženim i promišljenim radom pridržavajući se sljedećeg:.

  • lančanu pilu držati sigurno i čvrsto s obje ruke
  • raditi uvijek s punim gasom
  • ne piliti vrhom vodilice
  • ubodni rez koristiti ako vladate tom tehnikom